Z ogromną satysfakcją i radością informujemy, że SPZ ZOZ w Pruszkowie zrobił kolejny, znaczący krok w swoim rozwoju. Otrzymaliśmy właśnie dyplom potwierdzający, że nasze Centrum Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej w SPZ ZOZ w Pruszkowie, spełnia wymogi zgodności Systemu Zarządzania Jakością z normą ISO 9001:2015. Wiele miesięcy ciężko pracowaliśmy na ten certyfikat, ale dzisiaj mamy poczucie, że efekty tej pracy są przede wszystkim ważne dla pacjentów. Certyfikat ISO 9001:2015 jest bowiem potwierdzeniem coraz większej jakości naszych świadczeń, naszej pracy, przestrzegania procedur.
Motywy wdrożenia ISO 9001:2005 w SPZ ZOZ w Pruszkowie
- Zwiększenie bezpieczeństwa pacjenta w przychodniach Centrum Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej SPZ ZOZ ,
- Zapewnienie bezpieczeństwa dla procesów diagnostycznego i leczniczego,
- Zmniejszenie kosztów złej jakości,
- Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom,
- Stworzenie sprawnego i przejrzystego systemu organizacji i zarządzania SPZ ZOZ
- Pozyskanie przewagi na rynku świadczeń,
- Łatwiejszy podział odpowiedzialności i uprawnień,
- Uporządkowanie mechanizmów wewnętrznych SPZ ZOZ
Korzyści zewnętrzne wynikające z wdrożenia systemu:
- Zwiększenie zaufania społecznego do SPZ ZOZ,
- Zwiększenie zaufania pacjentów,
- Popularyzacja dobrych wzorów organizacyjnych,
- Usprawnienie obsługi Pacjentów,
- Wzrost satysfakcji Pacjentów,
- Otwarcie na potrzeby Pacjenta,
- Poprawa pozycji rynkowej SPZ ZOZ ,
- Poprawa imag'u i prestiżu SPZ ZOZ,
- Poprawa wydajności.
- dodatkowe punkty w rankingu ocen ofert składanych w konkursach ogłaszanych przez NFZ na świadczenia w AOS
Korzyści wewnętrzne wynikające z wdrożenia systemu:
- Poprawa obsługi bezpieczeństwa naszych pacjentów, którzy korzystają z naszych usług,
- Możliwość planowania pracy,
- Konkretny podział obowiązków,
- Likwidacja odpowiedzialności zbiorowej,
- Możliwość udowodnienia prawidłowego postępowania na każdym etapie procesu (sprawy roszczeniowe pacjentów),
- Poprawa dokumentacji wewnętrznej, jej obiegu i przepływu informacji,
- Podniesienie świadomości personelu,
- Stymulacja poprawy jakości opieki na pacjentem,
- Wspieranie edukacji personelu, podnoszenie kwalifikacji.
- Redukcja kosztów, zwiększenie efektywności,
- Podniesienie jakości pracy,
- Zmniejszenie skarg pacjentów.
Najwięcej zyskuje Pacjent otrzymując usługę na wysokim profesjonalnym poziomie, lepszą usługę okołomedyczną, zapewnienie pełnej realizacji praw pacjenta.