Do podstawowych zadań Zespołu należy:
- Zapewnienie ochrony praw pacjentów
- Udzielanie pomocy pacjentom, rodzinom pacjentów oraz zespołowi medycznemu w podejmowaniu trudnych decyzji etycznych dotyczących metod leczenia
- Rozwiązywanie konfliktów zaistniałych na terenie Szpitala w relacjach
personel ↔ pacjent / rodzina pacjenta
przełożony ↔ pracownik
pracownik ↔ pracownik
Do Zespołu Etyki mogą być zgłaszane sprawy dotyczące:
- naruszenia praw pacjenta lub tajemnicy zawodowej
- trudności w zakresie komunikacji interpersonalnej
- sytuacji konfliktowych lub zachowań o charakterze mobbingu
- wątpliwości odnośnie etycznych aspektów dot. prowadzonego leczenia
Wszystkie wnioski należy zgłaszać w formie pisemnej osobiście do Przewodniczej Komisji – Martyny Kukawskiej lub mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Telefon kontaktowy: 572 664 567